مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:22190 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

علت اين كه بعضي افراد نمي توانند گريه كنند، چيست؟ راه درمان آن چيست؟
انسان ها از جهات گوناگون با همديگر متفاوتند از جمله در استعدادها، عواطف و روحيات. بيش تر اين تفاوتها ناشي از شرايط و زمينه ها و امكانات متفاوتي است كه افراد در آن پرورش يافته اند البته خداوند در وجود انسان نيروي عقل و اراده را قرار داده است و هيچگاه انسان محبوس شرايط محيطي و... نمي باشد انسان مي تواند با افعال اختياري خود عليرغم همه شرايط محيطي و خانوادگي و پرورشي سعادتمند شود و بالعكس البته آنها كه زمينه تربيتي بهتري دارند آسان مي توانند در مسير سعادت گام بردارند و كساني كه شرايط مناسبي ندارند به همت و اراده قويتري نياز دارند خلاصه اين كه راه خوشبختي براي آنهانيز باز است. درباره مسأله گريه نيز بايد به تفاوت هاي فردي توجه داشت همه مثل هم نيستند و شما اگر كم تر مي توانيد گريه كنيد خيلي نگران نباشيد رعايت نكات زير مي تواند مؤثر واقع شود: 1- خوردن عدس . 2- اجتناب از پرخوري . 3-اجتناب از مجالس لهو و لعب . 4- رفتن به عيادت بيماران . 5- كمك به مستمندان . 6- معاشرت با افراد صالح ونيكوكار . 7- دلجويي از ايتام و افراد بي سرپرست . البته اگر با رعايت نكات فوق نيز تأثير چنداني حاصل نشد مي توانيد در مجالس عزاداري حالت گريه به خود بگيريد همين مقدار نيز براي شما مفيد است. بعضي ها هم راحت گريه مي كنند و هم راحت مي خندند و بعضي ها نمي توانند به آساني بخندند در گريه كردن به سختي گريه مي كنند. اين مطلب تا حدودي به سلامت روحي و رواني افراد و از طرفي به رشد عواطف انسان بستگي دارد سعي كنيد با عمل به نكاتي كه در بالا ذكر شد عواطف خود را تقويت كنيد يكي ديگر از عواملي كه مي تواند به شما كمك كند تجسم وقايع گذشته اي است كه براي ائمه(ع) پيش آمده است سعي كنيد خودتان را در آن صحنه ها قرار دهيد و نقشي را به عهده بگيريد مثلاً حمايت از خانواده و فرزندان امام حسين(ع) سپس تصور كنيد كه امام حسين(ع) از اين كار شما راضي است و شما را در روز قيامت مورد تفقد قرار مي دهد حال تداعي اين صحنه ها مي تواند رقت قلب را زيادتر كند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.